סטודנטית בשנה שנייה

אני סטודנטית שנה 2 עם הפרעת קשב וריכוז:
"כמה מילות עידוד לצעירים עם הפרעות קשב וריכוז – להגיע ולקבל סיוע מהביטוח הלאומי.
כמה מילות עידוד לסטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז – שקשה להם בלימודים ובעבודה- שיכולים גם הם לקבל את הסיוע מהביטוח הלאומי ולהצליח ללמוד בשקט ללא דאגות כלכליות ועם כל התמיכה האפשרית…
את הסיוע של סיגל גיליתי בשנה א' ללימודי, ממייל ששלח אחד הסטודנטים ממרכז מהו"ת של סמינר הקיבוצים (מרכז תמיכה לסטודנטים לקוי למידה והפרעות קשב). הוא כתב במייל שביטוח לאומי עוזר כלכלית למי שמאובחן עם הפרעות קשב ולקויות למידה. כמו כן, שמה של סיגל ומספר הטלפון של משרדה הופיעו במייל כעו"ד שמתמחה בתביעות מול ביטוח לאומי ומאפשרת פגישת ייעוץ חינם. חשבתי לבדוק ולנסות. ואכן, התקשרתי למשרדה של סיגל וקבעתי עמה פגישה. לא ידעתי למה לצפות, עורכי דין תמיד נראו לי עם קר ומנוכר, אך סיגל היא לגמרי לא כזו.
בפגישה זו סיגל קיבלה אותי בנועם, הרגשתי מספיק בנוח ופתוחה בכדי להיפתח ולספר את הסיפור שלי. סיגל הקשיבה לי ורצתה להבין ולשמוע.
בתום הפגישה סיגל אמרה לי את האפשרויות העומדות בפני מבחינת החוק, אמרה לי אילו טפסים אני צריכה לאסוף ולמי ואיך לשלוח אותם. יצאתי מהפגישה מחוזקת ומוכנה לפעול במקום שבו לא הייתי מוכנה לפני כן, מבחינת חוסר ידע ובקיאות ובזכאותי מבחינת החוק.
הגשתי את כל הטפסים. הייתי בוועדה הרפואית וקיבלתי 19% נכות כללית. קרוב אבל לא מספיק. (כדי לקבל דמי שיקום דרושים 20% נכות כללית). סיגל ביקשה שאיידע אותה לגבי ההתפתחות ולאחר ששמעה כי זהו הרף שקיבלתי, דיברה עמי בטלפון ואמרה לי כי כדאי לי לגשת שוב לוועדת ערר, גם אם לא אשתמש בשירותיה, היא ממליצה לי להגיש ערעור על החלטת הועדה הרפואית כי היא רואה שיש עילה לתביעה.
אציין כי כל זאת נעשה כאשר סיגל תומכת בי … ורצון טוב לעזור! התלבטתי האם להגיש ערעור ולהשתמש בשירותיה המקצועיים של סיגל בעבור תשלום. סיגל מבחינתי היא דמות מקצועית אמינה ובחרתי לקחת את שירותיה שמבחינתי היו צעד כלכלי לא קל, אך הייתה לי התקווה שזה ישתלם וסמכתי מאוד על סיגל. רציתי לדעת שניסיתי את כל האפשרויות.
וכמו כן, כדי לעבות את העילה לתביעה ניגשתי לחוות דעת של נוירולוגית. ארצה לציין, שהנוירולוגית שסיגל שלה אותי אליה גם כן מקצועית ואנושית. הגשנו את הטפסים ולאחר מסכת ארוכה של עוד ועדה רפואית- קיבלתי אישור על 20% נכות כללית מביטוח לאומי. הצלחנו!!!!!!!!!
הישורת האחרונה בכל המסכת הזו, זוהי הפגישה עם העובדת הסוציאלית במחלקת השיקום בביטוח הלאומי שהיא מחליטה מהי יהיה סך דמי השיקום שתקבלו. קיבלתי את מלוא סל השיקום וסיגל הייתה מעורבת בהליך הזה.
קיבלתי רטרואקטיבית משנה אחורה להגשת התביעה ועד היום- תשלומי שכר לימוד, השתתפות בשכר דירה (1200 ש"ח לחודש), נסיעות ,דמי מחייה, ציוד לימודי (אם היו לי קבלות) בסה"כ- 50,000 ₪.