סטודנט שנה שנייה

אני סטודנט שנה ב' (מתוך 4), עם הפרעת קשב וריכוז מספר:
"גיליתי על הסיוע של ביטוח לאומי דרך מייל ממרכז מהות (מרכז של סטודנטים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב) שבו הם סיפרו שניתן לקבל מביטוח לאומי את השירות הזה…
לאחר הפגישה עם סיגל הייתי צריך להכין את כל המסמכים שלי מכיתה א' ועד היום הקשורים בהפרעת הקשב שלי, ולקויות הלמידה שלי. כשאני אומר מסמכים זה אומר מהאבחונים עד למכתבים של המורים שלי במהלך הלימודים דרך תעודות הסיום של כל שנה ושנה (ההערות שרשומות בתעודות אלו הם חשובות)
בזמן שאני מחפש את המסמכים הנ"ל סיגל טיפלה בניירת עם ביטוח לאומי, הגשה רשמית של תביעה לנכות כללית.
לאחר שמצאתי את המסמכים הגשנו את התביעה ולאחר מספר שבועות זומנתי לוועדה.
בוועדה הייתה פסיכיאטרית ששאלה אותי מספר שאלות, שלאחריה קיבלתי מכתב מביטוח לאומי שנדחתה בקשתי לתביעת השיקום, מה שאומר שקיבלתי 10 אחוזי נכות.
בעקבות זאת הגשנו וועדת ערר, כמובן שסיגל עשתה זאת, ולאחר זמן מה מצאתי את עצמי שוב בוועדה, שאליה הגעתי כבר יותר מוכן, כלומר הבנתי שהם כן רוצים לעזור לי אבל מה שהם רוצים לראות זה את שפת גופי, רוב מה שיוצא לי מהפה הוא לא העיקר אלא העיקר בעיניהם הוא לראות האם יש לי שפת גוף של לקוי למידה או לא, לפרט מה זה אומר אני לא אעשה, מי שלקוי למידה יודע בדיוק על מה אני מדבר.
לאחר וועדת הערר קיבלתי 28 אחוזי נכון וזכאות לשיקום מקצועי.
הגשתי את המסמכים לשיקום מקצועי לאחר מספר ימים יצר איתי קשר עובד סוציאלי שלאחר פגישה איתו נקבע הסיוע שאקבל.
הכספים שקבעו שאקבל הם את שכר הלימוד שלי לשנים ב-ד, שכר דירה עד 1200 שקל כל חודש בזמן הלימודים, 800 שקל לקניית ספרים ואמצעי לימוד, לפטופ עד 2000 שקל, בערך 2000 שקל בחודש מחייה, זה תלוי במשכורת שלי בכל חודש וחודש (ניתן לעבוד בזמן הזה כן)
כמו כן במידה ואצרך לקנות מדפסת ואמצעי לימוד נוספים ניתן לבקש אישור מהעובד הסוציאלי לקנות זאת.
צריך להבין שברגע שאתה בשיקום מקצועי, העובד הסוציאלי עוקב אחרייך, מטרתו היא באמת לעזור לך לסיים את התואר ואם הוא יראה שהעזרה הזו לא תעזור, אתה לא תקבל את השיקום המקצועי.
לסיכום לפני שניגשים ללימודים אקדמאים יש המון לבטים, החל ממה ללמוד דרך האם אני מסוגל לעשות זאת בכלל, למי שיש הפרעת קשב ולקויות למידה השאלה "אם אני מסוגל לעשות זאת בכלל" הופכת להיות למשקולת ענקית.
בלי שום קשר לביטוח לאומי, לא משנה אם יש לך הפרעת קשב ולקויות למידה, לימודים אקדמאים הם דבר אפשרי ודווקא בגלל הקשיים הם הופכים להיות הרבה יותר מעניינים ומרתקים ובזמן האחרון אני שומע על יותר ויותר לקויי למידה שסיימו בהצטיינות את לימודיהם.
אני באופן אישי גם לומד גם עובד וגם פעיל באגודת הסטודנטים, בנוסף לכך יש לי חיים וגם שלחו אותי לסמסטר של שלושה חודשים בסקנדינביה, וזאת בעקבות ההחלטה שלי לא לתת לקשיים להפיל אותי.
עכשיו כשאני מקבל את הסיוע מביטוח לאומי החיים שלי הרבה יותר פשוטים, אני מגיע בראש הרבה יותר שקט ללימודים והרבה מרצים אומרים לי שניתן לראות שינוי חיובי ברמת העבודות שלי ובכלל בהתנהגותי.
לסיום, ביטוח לאומי זה מוסד טוב שרוצה לעזור. אל תקשיבו לכל אלו שיגידו לכם שאין לכם סיכוי וכו….".